وجود برنامه‌های مهاجرتی مناسب، تنوع فرهنگی بالا و به‌طور کلی مهاجرپذیر بودن کانادا باعث شده است که هر سال عده زیادی برای تحصیل و زندگی، این کشور را انتخاب کنند. کانادا یکی از امن‌ترین و راحت‌ترین کشورهای جهان برای زندگی است و از نظر کیفیت زندگی، آزادی‌های اجتماعی و خدمات درمانی شرایط بسیار خوبی دارد. اما زندگی در کانادا علاوه بر داشتن مزایای بسیار، معایبی نیز دارد. در این مقاله به مهم‌ترین مزایا و معایب زندگی در کانادا خواهیم پرداخت. پس اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارید با ما همراه باشید.

مزایای زندگی در کانادا

در این بخش به برخی از مهم‌ترین مزایای زندگی در کانادا می‌پردازیم:

وضعیت سلامت

مردم کانادا از نظر سلامتی شرایط بسیار خوبی دارند و متوسط طول عمر در این کشور برای مردان و زنان به ترتیب ۸۰ و ۸۴ سال است. عمده‌ترین علل مرگ در این کشور سرطان و بیماری‌های قلبی هستند. مرگ‌ومیر ناشی از بیماری ایدز (ویروس HIV) در این کشور کم‌تر از ۱ درصد است.

خدمات درمانی

شهروندان کانادا (افراد کانادایی و مهاجران دارای شهروندی کانادا) با اقدام برای دریافت بیمه سلامت عمومی می‌توانند از پرداخت هزینه برای خدمات درمانی معاف شوند.

وضعیت اقتصادی در کانادا

کانادا به عنوان یکی از قطب‌های اقتصادی جهان شناخته می‌شود. از آنجایی‌که کانادا دارای اقتصادی قوی و رو به رشد است، انجام فعالیت در این کشور آنقدرها هم سخت نیست و افراد می‌توانند با استفاده از رهنمود‌های مشخصی، تجارت خود را آغاز کرده و یا با استخدام در سمت‌های مختلف شغلی، در این کشور مشغول به فعالیت شوند. همچنین نرخ بیکاری در کانادا در ماه ژوئن سال ۲۰۱۹ برابر ۷/۵% گزارش شده که پایین‌تر از متوسط آن در دیگر کشورهای جهان است.

پایین بودن آمار جنایت در کانادا

آمار جرم و جنایت در کانادا بسیار پایین است و از این نظر کانادا یکی از امن‌ترین کشورهای جهان محسوب می‌شود. بنابراین کانادا برای کسانی که به دنبال امنیت و آرامش هستند یکی از بهترین گزینه‌ها است.

پذیرش فرهنگ‌های متنوع

کسانی که به کانادا می‌روند در زمانی بسیار کوتاه به وجود تنوع فرهنگی در این کشور پی خواهند برد. کانادا پذیرای افراد مختلف از تمامی نقاط جهان بوده و همین موضوع به قدرت هرچه بیشتر اقتصاد این کشور کمک می‌کند؛ زیرا وجود دیدگاه‌های مختلف برای رشد هرچه بیشتر اقتصاد، حائز اهمیت است. در حقیقت از هر ۴ نفری که در این کشور زندگی می‌کنند، ۱ نفر آنها اصالت غیرکانادایی دارد. زندگی در کشوری با تنوع فرهنگی بسیار بالا مانند کانادا، باعث می‌شود که افراد افق دید وسیع‌تری نسبت به زندگی پیدا کنند.

فستیوال‌های متعدد

فستیوال‌های بسیاری هر سال در نقاط مختلف کانادا برگزار می‌شوند و این کانادا را به کشوری مناسب برای تفریح و سرگرمی تبدیل می‌کند. این کشور علاوه بر ایجاد امکانات تحصیلی و کاری، به منظور افزایش روحیه مردم خود بسیار تلاش می‌کند که فستیوال‌های مختلف در این کشور، یکی از این موارد هستند.

فراوانی منابع طبیعی

کانادا دارای منابع طبیعی فراوانی مانند سوخت فسیلی، چوب و مواد ساختمانی است. فراوانی منابع طبیعی فرصت خوبی را برای افراد جهت فعالیت‌های مختلفی مانند ساخت و بازسازی مسکن فراهم آورده است.

بازارکار

کشور کانادا با استقبال از افراد جدیدی که وارد این کشور می‌شوند، موقعیتی مناسب برای تمامی جویندگان کار را فراهم می‌کند. با وجود اینکه برای استخدام در مشاغل مختلف، محدودیت‌هایی وجود دارد اما به طورکلی می‌توان مشاغلی که درخور استعداد و مهارت‌هایتان باشد را در این کشور بیابید.

مردم خوب

بعد از آمدن به کانادا متوجه خواهید شد که مردم کانادایی بسیار خوش‌برخورد و دوست‌داشتنی هستند. در حقیقت مردم این کشور، اگر متوجه شوند که شما گردشگر و یا شهروندی غیرکانادایی هستید، رفتار گرم و برخورد مناسب خود را تغییر نخواهند داد.

طبیعت زیبا

به علت وجود پارک‌ها و مناظر زیبای طبیعی فراوان، گردش و تفریحات در فضای باز بسیار در میان مردم کانادا رایج است. اقیانوس، دریاچه و یا کوه‌های پوشیده با برف از جمله مناظری هستند که به زیبایی هرچه بیشتر این کشور کمک می‌کنند. حیات وحش کانادا نیز دارای تنوع و گستردگی فوق‌العاده‌ای است. گردشگران بسیاری هر سال برای لذت بردن از طبیعت و حیات وحش به کانادا سفر می‌کنند.

معایب زندگی در کانادا

تمامی کشورهای جهان، حتی بهترین آنها، علاوه بر مزایا، معایبی نیز دارند. در ادامه به معایب زندگی در کانادا خواهیم پرداخت:

قوانین و مقررات بسیار زیاد

بیشتر مردم کانادا بر این باورند که قوانین و مقررات اعمال‌شده توسط دولت حتی در تصمیم‌های شخصی و زندگی روزمره کانادایی‌ها نیز تأثیر می‌گذارد. بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده، اکثر مردم کانادا معتقدند که اگر قوانین اعمال‌شده توسط دولت کمتر بود، بی‌شک آنها زندگی راحت‌تری می‌داشتند.

هزینه نسبتاً بالای زندگی

هزینه زندگی در اکثر شهرهای بزرگ کانادا بسیار بالا است. زندگی در کانادا نسبت به بسیاری از کشورهای جهان دارای هزینه بیشتری است. برای مثال، غذا یکی از هزینه‌های اساسی در کانادا است. برای اطلاعات بیشتر در این‌باره به صفحه مربوط به هزینه زندگی در کانادا مراجعه کنید.

شرایط آب‌وهوا

پیش از انتخاب کانادا به عنوان کشور مقصد، مطمئن شوید که شرایط آب‌وهوا را نیز در نظر گرفته‌اید. آب‌وهوای این کشور سرد است؛ بنابراین اگر تحمل سرما را ندارید، به آب‌وهوای شهری که برای زندگی انتخاب می‌کنید دقت کنید. برخی بر این باورند که بارش برف باعث زیبایی کوچه و خیابان‌ها می‌شود اما این را هم در نظر داشته باشید که متوسط دما در کانادا در ماه دسامبر برابر صفر درجه سانتی‌گراد بوده که همراه با تغییر فصل (ژانویه) این دما به ۲- درجه سانتی‌گراد نیز کاهش پیدا می‌کند. همچنین متوسط دما در این ماه‌ها در کانادا از ۱۳- تا ۱۷- متغیر خواهد بود.

برای کسب اطلاعات درباره ی شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

منبع:

www.canada.ca