آشنایی با عادت های رفتاری مردم ایتالیا، برای تمام کسانی که قصد زندگی و تحصیل در ایتالیا و یا حتی بازدید از این کشور را دارند، مفید است. برخی از عادت های رفتاری مردم این کشور از نظر افراد غیرایتالیایی، عجیب و برخی از آنها مشابه با عادت های رفتاری خود آنها است. برای آشنایی بیشتر با برخی از عادات رفتاری مردم ایتالیا با ما همراه باشید.

1- از پنجره خودرو زباله پرت می‌کنند!

عادات رفتاری مردم ایتالیا

پرت کردن زباله از خودرو در ایتالیا رایج است. برخی از افراد غیرایتالیایی با مشاهده چنین صحنه‌ای تعجب می‌کنند اما پرتاب زباله از اتومبیل به نظر خود مردم ایتالیا اصلاً مسئله وحشتناکی نیست!

2- پوست میوه را می‌کنند

عادات غذایی مردم ایتالیا پوست کندن میوه

درست است که در ایران نیز بسیاری از افراد پیش از میل کردن میوه، پوست آن را می‌گیرند اما در ایتالیا هیچ‌وقت سیب و یا گلابی را بدون گرفتن پوست آن میل نمی‌کنند.

3-با موهای خیس بیرون نمی‌روند

عادات مردم ایتالیا موی خیس

ایتالیایی‌ها هیچ‌وقت با موهای خیس بیرون نمی‌روند. این ایده به زمان‌های گذشته برمی‌گردد که مردم این کشور باور داشتند باد سرد باعث مرگ ناگهانی می‌شود. این ایده نیز باعث می‌شود که آنها هنگام رانندگی شیشه را باز نکنند و یا اینکه از باد مستقیم کولر اجتناب کنند.

4- خیلی سلام می‌کنند

عادات رفتاری مردم ایتالیا زیاد سلام می کنند

موضوعی بسیار جالب درباره مردم ایتالیا آن است که بسیار سلام می‌کنند. اگر همکار ایتالیایی خود را دیده و سلام کرده‌اید و او مجدداً با ورود به اتاق سلام کرد، تعجب نکنید؛ زیرا مردم ایتالیا همیشه هنگام ورود به اتاق (حتی اتاقی خالی و چراغ خاموش!) سلام می‌کنند.

5- عاشق شال و روسری هستند

فرهنگ مردم ایتالیا ایتالیایی ها عاشق شال و روسری هستند

این موضوع نیز به گذشته برمی‌گردد که ایتالیایی‌ها تصور می‌کردند باد سرد باعث مرگ ناگهانی می‌شود. در حقیقت مردم ایتالیا با استفاده از روسری خود را در برابر باد محافظت می‌کنند. البته با توجه به اینکه ایتالیایی‌ها به زیبایی پوشش و مد اهمیت زیادی می‌دهند، از روسری/شال نیز برای زیبایی ظاهر خود استفاده می‌کنند.

6- هنگام عبور از کنار کلیسا صلیب می‌کشند

فرهنگ مردم ایتالیا صلیب کلیسا

ایتالیایی‌ها حتی زمانی که در اتومبیل هستند و از کنار مکانی مقدس مانند کلیسا عبور می‌کنند، صلیب می‌کشند؛ یعنی به احترام خدا و حضرت مسیح (پدر، پسر و روح‌القدوس) علامت صلیب را نشان می‌دهند.

7- هنگام راه رفتن چیزی نمی‌خورند

عادات غذایی مردم ایتالیا خوردن هنگام راه رفتن

این موضوع، یکی دیگر از عادات عجیب مردم این کشور است؛ شما به ندرت فردی ایتالیایی را مشاهده می‌کنید که هنگام راه رفتن ساندویچ بخورد و یا هنگام رانندگی قهوه بنوشد.

8- از هم می‌پرسند «ناهار چی خوردی؟»

عادات غذایی مردم ایتالیا

تعجب نکنید اگر دوست ایتالیایی‌تان بعد از سلام و احوالپرسی از شما پرسید «ناهار چی خوردی؟». این موضوع از عادات عجیب مردم ایتالیا است که از نظر خود آنها بسیار عادی به نظر می‌آید.

9- صبحانه، تخم‌مرغ نمی‌خورند!

عادات غذایی مردم ایتالیا تخم مرغ صبحانه

دانستن عادت های غذایی مردم ایتالیا برای افرادی که قصد زندگی در این کشور را دارند بسیار مفید است. ایتالیایی‌ها به ندرت برای صبحانه، تخم‌مرغ و یا بیکن میل می‌کنند و معمولاً برای این وعده غذایی، قهوه (معمولاً کاپوچینو) و کماج (نوعی شیرینی) می‌خورند.

منبع: