دانشگاه دولتی تورنتو از جمله دانشگاه‌های باکیفیت در سطح جهانی است که بر اساس رتبه‌بندی مؤسسه QS برای بهترین دانشگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۰، در جایگاه ۲۹ قرار دارد. دانشگاه تورنتو در سال ۱۸۲۷ تأسیس شده و از جمله دانشگاه‌های پیشتاز در زمینه آموزش، اکتشافات و دانش است. دانشجویان این دانشگاه فرصت یادگیری از طریق کار را دارند. تاکنون بیش از ۵۶۰,۰۰۰ دانشجو از دانشگاه تورنتو فارغ‌التحصیل شده‌اند و هم‌اکنون بیش از ۷۴,۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند. در این مقاله به معرفی پردیس‌ها، دانشکده ها، رشته های تحصیلی و شهریه دانشگاه تورنتو کانادا برای دوره‌های مختلف در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می‌پردازیم.

پردیس‌های دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو شامل سه پردیس است که عبارتند از:

  • پردیس میسیساگا (Mississauga Campus)
  • پردیس اسکاربرو (Scarborough Campus)
  • پردیس سنت‌جورج (Down Town)

در ادامه به توضیحاتی درباره این پردیس‌ها خواهیم پرداخت:

پردیس میسیساگا

پردیس دانشگاهی میسیساگا که در سال ۱۹۶۷ تأسیس شده دارای تعداد ۱۴۰۰۰ دانشجو است. این پردیس شامل ۱۵ دپارتمان آموزشی، ۱۴۸ رشته تحصیلی است. در ادامه دپارتمان‌های تحصیلی مقطع کارشناسی در این پردیس دانشگاهی را مشاهده می‌کنیم:

انسان‌شناسی

انسان‌شناسی زمینه‌ای از تحصیل است که به مطالعه بشریت از ابتدا تا امروز می‌پردازد. با وجود اینکه بسیاری از رشته‌های تحصیلی با موضوع بشر و بشریت در ارتباط هستند اما تنها این زمینه تحصیلی است که در جستجوی رسیدن به شناختی عمقی از وجود بشریت است. رشته‌هایی که در این دپارتمان وجود دارند عبارتند از؛ انسان‌شناسی، علم پزشکی قانونی (در زمینه انسان‌شناسی)، علم پزشکی قانونی (در زمینه زیست‌شناسی)، علم پزشکی قانونی (در زمینه شیمی) و علم پزشکی قانونی (در زمینه روانشناسی).

زیست‌شناسی

گذراندن دوره تحصیلی در زمینه زیست شناسی باعث ایجاد فرصت‌های شغلی فراوان در آینده است. زیست‌شناسان در دانشگاه تورنتو کانادا می‌توانند به افراد در این داشنگاه کمک کنند تا به اهدافشان برسند. رشته‌هایی که در دپارتمان زیست‌شناسی دانشگاه تورنتو در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد عبارتند از؛ زیست‌شناسی، زیست‌شناسی (علوم بهداشت)، زیست‌فناوری، روانشناسی تطبیقی، بوم‌شناسی و دگرگونی، زیست‌شناسی مولکولی و دیرینه‌شناسی.

علوم فیزیک و شیمی

دپارتمان علم فیزیک و شیمی در دانشگاه تورنتو دپارتمانی چند رشته‌ای است که از سال ۲۰۰۳ از ادغام ۴ دپارتمان مستقل (شیمی، فیزیک، نجوم و علوم زمین) تشکیل شده است. این دپارتمان تمامی رشته‌های تحصیلی در ۴ زمینه مذکور را ارائه می‌دهد. رشته‌هایی که در دپارتمان فیزیک و شیمی دانشگاه تورنتو در دسترس است عبارتند از؛ نجوم، علوم وابسته به نجوم، زیست‌شیمی، شیمی، علوم زمین، زمین‌شناسی، فیزیک و علوم آموزش.

اقتصاد

دپارتمان اقتصاد در مقطع کارشناسی در دانشگاه تورنتو رشته‌های اصلی، فرعی و تخصصی در زمینه اقتصاد را ارائه می‌دهد. رشته‌هایی در این دپارتمان در دسترس هستند عبارتند از؛ اقتصاد، اقتصاد و علوم سیاسی، اقتصاد (امور مالیو بازرگانی)، اقتصاد مالی، منابع انسانی و روابط صنعتی و روابط بین‌المللی.

زبان انگلیسی و نمایش

دانشگاه تورنتو در این دپارتمان، برنامه‌های انگلیسی و نمایشی را ارائه می‌دهد. دانشجویانی که رشته‌ای از دپارتمان زبان انگلیسی و نمایش انتخاب می‌کنند فرصت تحصیل نزد منتقدان برتر، نویسندگان خلاق، متخصصین تئاتر، بازیگران و… را پیدا می‌کنند. رشته‌های تحصیلی که در این دپارتمان وجود دارد عبارت است از؛ زبان انگلیسی، مطالعات کانادایی، تئاتر و نمایش و مطالعات تئاتر و نمایشنامه.

جغرافی

دپارتمان جغرافی دانشگاه تورنتو به مطالعاتی علمی و اجتماعی درباره زمین می‌پردازد. این دپارتمان رشته‌های مختلف تحصیلی در زمینه‌های جغرافیای طبیعی و انسانی، علوم اطلاعات جغرافیایی و محیط‌زیست. وجود تنوع در رشته‌های تحصیلی موجود در این دپارتمان، فرصتی استثنایی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد تا از این طریق به ارتباطی بین فعالیت‌های انسانی و محیطی برسند. رشته‌های تحصیلی که این دپارتمان در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد عبارتند از؛ جغرافیا (در زمینه هنری)، جغرافیا (در زمینه علوم)، علوم جغرافیایی، مدیریت محیط‌زیست، علوم محیط‌زیست، سیستم اطلاعاتی جغرافیایی.

علوم تاریخی

دپارتمان مطالعات تاریخی در دانشگاه تورنتو کانادا دپارتمانی فرا رشته‌ای در زمینه آموزش و تحقیقات است. این دپارتمان از ادغام مذهب و تاریخ در سال ۲۰۰۵ تأسیس شد. رشته‌های تحصیلی که دپارتمان علوم تاریخی تورنتو در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد عبارت است از؛ تمدن کلاسیک، تاریخ، تاریخ دین (تاریخ مذهب)، مطالعات پراکندگی و فراملی، مطالعات کاریب (وابسته به سرخپوستان کاریب) و آمریکای لاتین، تمدن آسیای جنوبی، مطالعات جنسیت و بانوان.

مطالعات زبانی

دپارتمان مطالعات زبانی دانشگاه تورنتو که پیش‌تر با عنوان دپارتمان فرانسوی، آلمانی و ایتالیایی (FGI) شناخته می‌شد، در سال ۲۰۰۳ تأسیس شد. این دپارتمان به جهت استفاده از فناوری در آموزش زبان هم در دانشگاه تورنتو و هم در کل جهان به عنوان یک رهبر عمل می‌کند. رشته‌های تحصیلی که در این دپارتمان در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد عبارتند از؛ مطالعات سینمایی، زبانشناسی تجربی، مطالعات فرانسه، فرانسه و ایتالیایی، زبان و زبانشناسی فرانسه، زبان وادبیات فرانسه، فرانسه کابردی (Functional French)، ایتالیایی، آموزش و یادگیری زبان (فرانسه و ایتالیایی)، آموزش و یادگیری زبان (فرانسه)، زبانشناسی.

مدیریت

هدف دپارتمانن مدیریت دانشکاه تورنتو آموزش و آماده سازی دانشجویان برای رهبری در دنیای کسب و کار است. این دپارتمان با ارائه رشته‌های مختلف در زمینه‌های مختلف، این دپارتمان فرصت یادگیری مهارت‌های نقادانه و تخصصی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. رشته‌هایی که در دپارتمان مدیریت دانشگاه تورنتو در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد عبارت است؛ حسابداری (امور مالی و بازرگانی)، امور مالی و بازرگانی (مدیریت منابع انسانی)، امور مالی و بازرگانی (امور مالی)، امور مالی و بازرگانی (مارکتینگ)، امور بازرگانی، مدیریت.

علوم ریاضیات و کامپیوتری

رشته‌های تحصیلی که دپارتمان علوم ریاضیات و کامپیوتری در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد عبارتند از؛ آمار کاربردی، بیوانفورماتیک، علوم کامپیوتری، امنیت اطلاعات و علوم ریاضی.

فلسفه

دپارتمان فلسفه دانشگاه تورنتو (در پریس میسیساگا) دو مرکز مکمل در دو پردیس دیگر این دانشگاه نیز دارد و رشته‌هایی را که در این زمینه ارائه می‌دهد عبارتند از؛ فلسفه، فلسفه علوم و منطق.

علوم سیاسی

یکی از اهداف اصلیِ دپارتمان علوم سیاسی در این پردیسِ دانشگاه تورنتو، پیشرفت آموزش تجربی، بهبود سطح دپارتمان در زمینه سیاست تطبیقی، و سیاست شهری است. این دانشگاه همچنین رشته‌های گسترده‌ای از روابط بین‌الملل و تئوری‌های سیاسی تا سیاست کانادایی را ارائه می دهد.

روانشناسی

دپارتمان روانشناسی این پردیس پر است از دانشمندان و محققانی که به مطالعه شخصیت، رفتار اجتماعی، رفتار غیرعادی، شناخت، علم اعصاب رفتاری و… می‌پردازند. رشته‌هایی که دپارتمان روانشناسی دانشگاه تورنتو ارائه می‌دهد عبارتند از؛ روانشناسی، زیست‌شناسی عصب، ژنتیک و رفتار، استثنائات در رفتار انسانی.

جامعه شناسی

دپارتمان جامعه‌شناسی پردیس میسیساگا در مقطع کارشناسی، رشته‌های اصلی، فرعی و تخصصی در زمینه جامعه‌شناسی و رشته‌های اصلی و تخصصی در زمینه جرم‌شناسی، حقوق و جامعه ارائه می‌دهد. رشته‌هایی که این دپارتمان ارائه می‌دهد عبارت است از؛ جامعه‌شناسی و مطالعات جرم‌شناسی و حقوق اجتماعی.

مطالعات هنرهای تجسمی

دپارتمان هنرهای تجسمیِ پردیس میسیساگا دپارتمانی میان‌رشته‌ای بوده که بر اهمیت تاریخ، تئوری و تمرین‌های استودیویی در مطالعه هنرهای تجسمی تأکید می‌کند. اعضای این دپارتمان در پی درک معنا و قدرت تصاویر و تأثیر آنها بر زندگی ما هستند. رشته‌هایی که در این دپارتمان، ارائه می‌شود به ارزیابی هنر، معماری، تصاویر رسانه‌ای، فیلم، تلویزیون، بازی‌های ویدیویی، رسانه جدید، وب‌سایت و… . رشته‌هایی که این دپارتمان ارائه می‌دهد عبارت است از؛ هنر و تاریخ هنر، تاریخ هنر، ارتباطات و فرهنگ تجسمی و مطالعات سینمایی.

دپارتمان‌های مقطع کارشناسی ارشد این پردیس عبارتند از:

انسان‌شناسی

هدف اصلی دپارتمان انسان‌شناسی این پردیسِ دانشگاه تورنتو با وحدت و تنوع انسانیت سر و کار دارد. ویژگی‌ها و جنبه‌های مختلف انسان‌شناسی نزدیک به ۱۵۰ سال است که در دانشگاه تورنتو تدریس می‌شود. این دپارتمان نیز از سال ۱۹۳۶ تأسیس شده و اعضای این دپارتمان به انجام تحقیقاتی درباره جامعه انسانی (در گذشته و امروز)، دانش فرهنگی، مطالعات درباره اجداد و… می پردازند. رشته‌های تحصیلی که این دپارتمان ارائه می‌دهد همچنین در زمینه‌های مختلفی نظیر فرهنگ اجتماعی، پزشکی، زیستی، زبانشناسی و باستان‌شناسی هستند و عبارتند از؛ باستان شناسی، فرگشت انسان (سیر تکاملی انسانی)، انسان‌شناسی زبان‌شناسی و نشانه‌شناسی انسان‌شناسی پزشکی، انسان‌شناسی فرهنگی-اجتماعی.

زیست‌شناسی سلولی و زیست‌شناسی دستگاه‌ها

هدف دپارتمان زیست‌شناسی سلولی و زیست‌شناسی دستگاه‌ها ارائه رشته‌‌های تحصیلی است که دانشجویان را برای یادگیری موضوعاتی در زمینه مطالعات سلولی، مولکولی و زیست‌شناسی دستگاه‌ها آماده می‌کند و بدین منظور به گسترش و بهبود زمینه تحقیقاتی، آموزشی، یادگیری دانشجویان می‌پردازد.

شیمی

دپارتمان شیمی این پردیس از دانشگاه تورنتو در سال ۱۸۵۹ تأسیس شده و یکی از مراکز شیمیِ پیشتاز در جهان است. این دپارتمان همچنین در زمینه‌های مختلفی مانند آموزش و تحقیقات بسیار پیشرفته است. دانشجویان این دپارتمان می‌توانند از آزمایشگاه‌های تحقیقاتی، تجهیزات مختلف در زمینه‌های زیست‌شناسی، پزشکی، فناوری نانو و محیط‌زیست و… بهترین استفاده را ببرند.

بوم‌شناسی و زیست‌‌شناسی تکاملی

اکولوژی (بوم‌شناسی) و زیست‌شناسی تکاملی از جمله رشته‌هایی است که بر جنبه‌های مختلف دستگاه‌های زیست‌شناسی تمرکز می‌کند. همچنین زمینه تحقیقاتی موردعلاقه اساتید در این دانشگاه عبارت است از آناتومی، رفتار، ژنتیک رفتاری، بیوانفورماتیک، جمعیت و اکوسیستم، چشم‌انداز، اکولوژی (بوم‌شناسی) تکاملی، میکروبیولوژی و… .

جغرافی

دپارتمان جغرافی و برنامه‌ریزی این پردیسِ دانشگاه تورنتو تجهیزات بسیار پیشرفته‌ای برای انجام تحقیقات در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. اعضای این دپارتمان در زمینه‌هایی نظیر ریخت‌شناسی کره زمین، اقلیم‌شناسی، علم میاه (آب‌شناسی)، زیست‌جغرافی، خاک‌شناسی، مدیریت محیط‌زیست و منابع طبیعی پایدار، توسعه بین‌الملل، نوآوری صنعتی، جغرافیای شهری و اقتصادی، جغرافیای فرهنگی و تاریخی، مطالعات جنسیتی، جغرافیای اجتماعی، ارزیابی منطقه‌ای، فلسفه و تاریخِ جغرافیا، سنجش از راه دور، نقشه‌کشی کامپیوتری، آمار فضایی، موضوعات مربوط به اطلاعات جغرافیایی و ارزیابی کمی به تحقیقات می‌پردازند.

زمین‌شناسی

دپارتمان زمین‌شناسی نیز یکی دیگر از دپارتمان‌های این دانشگاه است که رشته‌های مختلفی در زمینه علوم زمین و زمین‌شناسی ارائه می‌دهد.

تاریخ هنر

دپارتمان تاریخ هنر در زمینه کارشناسی ارشد، رشته‌های مختلفی را در دورانی نظیر دوره باستان، قرون وسطی، معاصر و مدرن ارائه می‌دهد. همچنین دانشجویانی که در دپارتمان تاریخ هنر تحصیل می‌کنند می‌توانند از کتابخانه این دپارتمان که دارای بیش از ۴۰۰۰۰ کاتالوگ است، استفاده کنند.

ریاضیات

دپارتمان ریاضیات در پردیس میسیساگا فرصت‌های تحقیقاتی بسیاری را برای کارشناسی و دکتری ارائه می‌دهد.

فیزیک

دپارتمان فیزیک در این پردیس از دانشگاه تورنتو همواره به انجام تحقیقات گسترده‌ای با موضوع فیزیک تجربی و نظری و در زمینه‌های مختلفی نظیر؛ فیزیک جو (فیزیک اتمسفر)، ژئوفیزیک، نورشناسی کوانتوامی، فیزیک ماده چگال، فیزیک ذرات بنیادی، زیست-فیزیک، اخترفیزیک می‌پردازد. دانشجویان همچنین در این دانشگاه تحت قوانینِ عمومیِ خاصی پذیرش شده و حتی می‌توانند از کمک‌های مالی که دپارتمان در اختیار آنها قرار می‌دهد، استفاده کنند. این کمک مالی برای مقطع کارشناسی برابر ۱ سال و برای مقطع دکتری برابر ۴ سال است.

روانشناسی

آموزش روانشناسی در مقطع کارشناسی ارشد، همواره بر روانشناسی تجربی تأکید دارد. همچنین رشته‌های تحصیلی این دانشگاه نیز در زمینه‌های مختلفی مانند زیست‌شناسی و رفتار، علوم اعصاب شناختی، روانشناسی رفتارها غیرعادی، شخصیت و جامعه هستند.

جامعه‌شناسی

دپارتمان جامعه‌شناسی این پردیس از دانشگاه تورنتو ان امکان را به دانشجویان می‌دهد که افق دید و مهارت‌های خود را در زمینه تحقیقاتی، بهبود بخشند. این دپارتمان همچنین بر این تلاش است که مهارت‌های تحقیقاتی تکمیل‌کننده‌ای را در بخش‌های خصوصی و دولتی در اختیار دانشجویان قرار دهد.

زمینه‌های مختلف تحصیلی در این پردیس عبارتند از:

  • علوم فیزیک و شیمی
  • بازرگانی (شامل حسابداری، اقتصاد، امور مالی و مارکتینگ)
  • فناوری اطلاعات، فرهنگ و ارتباطات
  • علوم کامپیوتری، ریاضیات و آمار
  • علوم قانونی
  • علوم انسانی
  • علوم زیستی
  • مدیریت
  • روانشناسی
  • علوم اجتماعی
  • تئاتر و نمایش
  • مطالعات بصری

پردیس داون تاون (سنت‌جورج)

این پردیس دانشگاهی در مرکز شهر تورنتو واقع شده و دارای دپارتمان‌ها و دوره‌های متعددی است. در ادامه نگاهی به این دوره‌ها خواهیم انداخت:

  • مطالعات معماری
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی عمران
  • مهندسی کامپیوتر
  • علوم کامپیوتری
  • مهندسی برق
  • علوم مهندسی
  • علوم انسانی
  • مهندسی صنایع
  • مهندسی و علوم کاربردی۱
  • معماری و طراحی و چشم‌انداز۱
  • هنر۱
  • موسیقی۱
  • فیزیک و علم حرکت‌شناسی
  • علوم زیستی (شامل روانشناسی)
  • مهندسی مواد
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی معدن
  • موسیقی
  • موسیقی-مدرک هنری
  • آموزش موسیقی
  • اجرای موسیقی
  • علوم فیزیک و ریاضیات
  • تجارت
  • علوم اجتماعی
  • مهندسی۲
  • مطالعات بصری
  • این رشته‌ها با عنوانInternational Foundation Program شناخته شده‌اند. این نوع رشته‌ها دارای یک دوره یک ساله برای معرفی دوره چندساله رشته مودنظر هستند.
  • این رشته با عنوان TrackOne, Undeclared Engineering شناخته شده است. این رشته برای دانشجویانی طراحی شده است که هنوز به طور قطعی گرایش خاصی در رشته‌های مهندسی را انتخاب نکرده‌اند و برای انتخاب گرایش خاصی مردد هستند. دروسی که در سال اول تحصیل به دانشجویان آموخته می شود شامل اطلاعات مختلف از گرایش‌های متفاوت علوم مهندسی است. دانشجویان در سال دوم، گرایش موردعلاقه خود را انتخاب می‌کنند.

اگر به مهاجرت تحصیلی به کانادا علاقه دارید با سیم آخر همراه باشید.

پردیس اسکاربرو تورنتو

این پردیس در منطقه اسکاربرو تورنتو واقع شده است. این پردیس دارای دوره‌های مختلفی که در مقطع کارشناسی عبارتند از:

  • علوم کامپیوتری و ریاضیات
  • زبان فرانسه
  • روزنامه‌نگاری
  • علوم زیستی
  • مدیریت
  • علوم محیطی و فیزیک
  • علوم سلامت و روانشناسی
  • انسانی و علوم اجتماعی
  • هنرهای تجسمی و نمایشی
  • مدیریت هنری و رسانه

دوره‌های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در این پردیس به شرح زیر هستند:

  • انسان‌شناسی
  • شیمی
  • جنگل‌داری
  • علوم پزشکی
  • جامعه‌شناسی
  • نجوم و اخترفیزیک
  • جغرافی
  • مدیریت
  • فیزیک
  • علوم زمین
  • تاریخ
  • ریاضیات
  • روانشناسی
  • زیست‌شناسی سلولی

دانشکده‌های دانشگاه تورنتو

دانشکده‌های دانشگاه تورنتو در سه پردیس۱ این دانشگاه پخش شده است که عبارتند از:

  • مهندسی و علوم کاربردی
  • فیزیک و حرکت‌شناسی
  • اطلاعات
  • معماری، طراحی و چشم انداز
  • هنر
  • دندانپزشکی
  • آموزش
  • حقوق
  • مدیریت
  • پزشکی
  • موسیقی
  • پرستاری
  • داروسازی
  • بهداشت عمومی
  • جنگل‌داری
  • مشاغل اجتماعی
  • علوم سیاسی
  • پرستاری
  • مطالعات تکمیلی (continuing studies)
  • تحصیلات تکمیلی (graduate studies)
  • منظور از پردیس‌های دانشگاه تورنتو، ساختمان‌های مجزایی است که در نواحی مختلف شهر تورنتو بنا شده و دارای رشته‌ها و دپارتمان‌های مخصوص به خود هستند.

در ادامه به پردیس‌های این دانشگاه خواهیم پرداخت:

شهریه دانشگاه تورنتو کانادا

شهریه دانشگاه تورنتو کانادا

شهریه سالانه دانشگاه تورنتو برای دانشجویان بین‌المللی در مقاطع تحصیلی مختلف متفاوت است. این هزینه‌ها به شرح زیر است:

مقطع کارشناسی

جدول زیر مربوط به شهریه‌های مربوط به دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی است. رشته‌های زیر درچارت دانشگاه تورنتو به عنوان رشته‌های رشته‌های direct-entry شناخته می‌شوند. رشته های direct-entry همان رشته‌هایی هستند که برای تحصیل در آنها احتیاجی به تحصیلات قبلی دانشگاهی نیست و افراد می‌توانند به صورت مستقیم از دبیرستان وارد دانشگاه شوند و در این رشته‌ها تحصیل کنند. در ادامه به رشته‌های تحصیلی مقطع کارشناسی و شهریه‌های مربوطه خواهیم پرداخت:

رشته تحصیلی شهریه (دلار کانادا در سال)
علوم کاربردی و مهندسی ۶۲۷۹۰
مطالعات معماری ۵۷۰۲۰
مطالعات هنرهای تجسمی ۵۷۰۲۰
هنر و علوم هنری ۵۷۰۲۰
آموزش فیزیک و حرکت شناسی ۳۸۴۰۰
موسیقی ۳۸۴۰۰
علوم کامپیوتری یا بیوانفورماتیک یا علم داده‌ها۳ ۵۷۰۲۰
تکنولوژی فرهنگ و اطلاعات و ارتباطات۳ و ۵ ۵۷۰۲۰
اطلاعات۳ ۵۷۰۲۰
مطالعات تجسمی۳ و ۵ / ارتباطات و فرهنگ تجسمی۳ ۵۷۰۲۰
مدیریت بازرگانی و کسب و کار۳ ۵۷۰۲۰
مدیریت۳ و ۵ ۵۷۰۲۰

مقطع کارشناسی ارشد

زمینه‌های تحصیلی موجود برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد عبارتند از:

رشته تحصیلی شهریه (دلار کانادا در سال)
کارشناسی ارشد مهندسی ۶۳۹۷۰
کارشناسی ارشد مهندسی۴ ۳۲۵۱۸
علوم سلامت_ مهندسی پزشکی بالینی ۵۹۷۴۰
معماری ۴۸۴۴۰
معماری چشم انداز ۴۸۴۴۰
طراحی شهری ۴۸۴۴۰
مطالعات هنرهای تجسمی ۴۱۴۷۰
کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی ۳۴۴۳۰
کارشناسی ارشد اقتصاد مالی ۵۲۳۷۰
کارشناسی ارشد سیاست‌گذاری عمومی ۴۳۵۹۰
روابط صنعتی و منابع انسانی (دوساله) ۳۸۵۹۰
روابط صنعتی و منابع انسانی (دوره پیشرفته) ۵۷۲۹۰
روابط بین‌الملل ۴۱۸۷۰
بیمه مالی ۵۱۵۰۰
حسابداری قانونی۳ ۳۰۳۶۰
حسابداری قانونی (دوره پیشرفته)۵ ۱۴۲۰۰
مدیریت و حسابداری حرفه‌ای۵ ۶۰۳۵۰
کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی۵ ۵۲۴۲۰
ارتباطات زیست پزشکی۵ ۴۰۶۱۰
مدیریت نوآوری۵ ۵۲۹۷۰
مدیرت نوآوری شهری۵ ۳۷۷۸۰
مدیریت مقاوم سازی۵ ۳۲۴۵۰
علوم محیط زیست۶ ۴۷۲۶۰
حسابداری و امورمالی۶ ۳۹۵۷۰
محافظت از جنگل ۳۸۶۲۰
محافظت از جنگل۴ ۲۳۵۵۸
اطلاعات ۳۸۵۹۰
موزه شناسی ۳۸۵۲۰
حرکت شناسی حرفه‌ای ۳۴۴۳۰
حقوق ۴۲۳۵۰
دوره حرفه‌ای حقوق بین‌الملل ۶۴۸۶۰
مطالعات حقوقی ۲۸۶۵۰
مدیریت کسب کار (۲ ساله) ۶۳۰۲۰
مدیریت کسب و کار (۳ ساله) ۴۳۰۶۳
کارشناسی ارشد مالی (۲۰ ماهه) ۴۴۷۴۰
مدیریت ریسک مالی ۶۵۰۲۰
ارزیابی مدیریت (تجزیه و تحلیل سیستم‌ها و روش‌ها) ۶۷۱۶۰
فیزیوتراپی ۳۷۷۹۰
علوم بهداشت (گفتاردرمانی) ۳۷۷۹۰
علوم بهداشت پژوهش‌های کاربردی سازی فیزیولوژی ژنتیک پزشکی علوم آزمایشگاهی ۳۴۴۳۰
کارشناسی ارشد موسیقی ۳۴۴۳۰
پرستاری ۵۶۹۵۰
داروسازی ۵۹۷۴۰
بهداشت عمومی ۳۷۷۹۰
انفورماتیک پزشکی (عادی) ۳۷۷۹۰
انفورماتیک پزشکی (اجرایی) ۲۸۸۱۵
علوم بهداشت_بیواتیک (اخلاق زیستی) ۳۷۷۹۰
علوم بهداشت_ مدیریت خدمات بهداشتی ۳۷۷۹۰
مشاغل اجتماعی ۳۴۴۳۰
مطالعات الهیات ۲۴۹۷۵

(3) این رشته‌ها از جمله رشته‌هایی هستند که افراد برای هر سال جدید تحصیلی باید هزینه بیشتری پرداخت کنند.

(۴) در چارت دانشگاه تورنتو این رشته ها با عنوان Full-Time Extended شناخته شده‌اند. مدت زمان تحصیل در این رشته‌ها نسبت به حالت عادی بیشتر است.

(۵) این رشته‌ها از جمله رشته‌های پردیس میسیساگا است.

(۶) این رشته‌ها از جمله رشته‌های پردیس اسکاربرو است.

مقطع دکتری

رشته‌های مقطع دکتری و شهریه‌های مربوطه به شرح زیر است:

رشته تحصیلی شهریه (دلار کانادا در سال)
دکترای جراحی دندان ۱۰۱۲۰۰
دکترای حرفه‌ای حقوق (JD) ۵۴۳۲۰
دکترای حقوق (اس‌جی‌دی) ۶۲۱۰
دکترای موسیقی ۲۴۹۶۰
پرستاری ۳۰۰۰۰
دکترای آموزش (.ED.D) ۳۶۵۱۰
دکترای فلسفه ۲۴۹۷۵
دکترای وزارت ۱۵۵۲۰