تفاوت زیادی بین یادگیری دستور و لغات زبان فرانسوی در ایران (با استفاده از یک کتاب یا آموزشگاه زبان) و یادگیری زبان فرانسوی در کشور فرانسه وجود دارد. به طور کلی یادگیری یک زبان در کشوری که مردم به آن زبان صحبت می‌کنند، بسیار به فرآیند یادگیری زبان کمک می‌کند. قرار گرفتن در محیط و ارتباط با مردم، یادگیری مستقیم و مستمر، به کار بردن آموخته‌ها به‌طور روزانه و… باعث می‌شود که زبان را بسیار سریع‌تر و مانند یک فرد بومی یاد بگیرید. در این مقاله به طور خاص به مزایای یادگیری زبان فرانسوی در کشور فرانسه می‌پردازیم.

۱- غوطه ور شدن در زبان فرانسوی

زندگی در فرانسه شما را وادار به استفاده از زبان فرانسوی خواهد کرد. شما باید برای رفع نیازهای روزمره مانند رفت و آمد، خرید و… با مردم صحبت کنید. مردم به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند و تابلوی مغازه‌ها، تبلیغات و برنامه‌های تلویزیونی به زبان فرانسوی هستند. هر نوع ارتباطی با فرهنگ محلی، به دامنه لغات شما خواهد افزود و آنها را در ذهن شما تثبیت خواهد کرد و درک شما از زبان فرانسوی را بالا خواهد برد.

۲- یادگیری فرهنگ جدید

پس از رفتن به فرانسه برای شرکت در دوره‌های زبان فرانسوی، شما هر روز با مردم و دیگر زبان‌آموزان در ارتباط خواهید بود. زندگی در فرانسه به شما فرصت درک فرهنگ مردم این کشور را خواهد داد. همچنین ارتباط با دیگر زبان‌آموزان، بستری را برای درک فرهنگ کشورهای مختلف برای شما فراهم خواهد نمود.

۳- یادگیری مهارت‌های زندگی مستقل

زندگی در کشور فرانسه، باعث ارتقاء اعتماد به نفس و تمرین زندگی مستقل در یک کشور جدید می‌شود. زندگی در کشوری با فرهنگی کاملاً متفاوت، به ویژه برای کسانی که تجربه زندگی دانشجویی دور از خانواده را نداشته‌اند، می‌تواند چالش جالبی باشد.

۴- استفاده از آموخته‌ها به‌طور روزانه

هنگامی که لغت یا نکته جدیدی را می‌آموزید، آن را از زبان مردم خواهید شنید و خود آن را به کار خواهید برد. این نکته ضمن آنکه به شما در برقراری ارتباط با مردم کمک خواهد کرد، تجربه بسیار شیرینی است و باعث تثبیت مطالب جدید در ذهن شما خواهد شد. شما هر روز بدون اینکه بخواهید در حال تمرین زبان فرانسوی هستید.

مزایای یادگیری زبان فرانسوی در کشور فرانسه خیابان شانزلیزه

۵- امتیازی ویژه در رزومه شما

علاوه بر یادگیری زبان فرانسوی و اهمیت آن در رزومه تحصیلی و کاری، گذراندن دوره زبان در کشوری غیر از کشور محل زندگی، امتیاز مثتبی در رزومه شما محسوب خواهد شد. پذیرفتن این چالش ضمن نشان دادن علاقه شما به زبان فرانسوی، تلاش شما را برای یادگیری موضوعات مورد علاقه‌تان را نشان می‌دهد. همچنین نشان می‌دهد که انعطاف و توانایی انطباق با شرایط جدید را دارید.

۶- بهره‌مندی از کمک‌هزینه مسکن

دولت فرانسه در راستای حمایت از دانشجویان و زبان‌آموزان، کمک‌هزینه‌ای را برای مسکن آنها اعطا می‌کند. این کمک‌هزینه حدود ۴۰% اجاره مسکن را پوشش می‌دهد.

۷- اجازه انجام کار در حین تحصیل

دولت فرانسه امکان انجام ۲۰ ساعت کار در هفته را به دانشجویان و زبان‌آموزان می‌دهد. برای اشتغال به کار پاره‌وقت دانشجویی دیگر نیازی به دریافت «اجازه موقت اشتغال به کار» یا Autorisation Provisoire de Travail نیست.

۸- امکان ادامه تحصیل در دانشگاه‌ های فرانسه پس از گذراندن دوره

زبان‌آموزان پس از پایان دوره زبان در فرانسه می‌توانند برای تحصیل در فرانسه وارد دانشگاه های این کشور شوند. در این صورت، برای تمدید ویزا نیازی به بازگشت به ایران نیست و می‌توان در خود کشور فرانسه اقدام کرد.

منبع:

www.ef.com