استرس در دانشگاه یک امر بسیار رایج در بین دانشجویان است مخصوصاً اگر در حالتحصیل در خارج از کشور باشند؛ زیرا شرایط برای آنها کمی دشوارتر است. نگرانی در مورد مهلت ثبت نام، شهریه‌ها و فشار روحی برای حفظ تعادل بین کار و زندگی از عوامل ایجاد کننده استرس است. در ادامه راه‌حل‌هایی برای کاهش استرس بیان‌ می‌کنیم:

خودتان را به یک استاندارد بالا ارتقاء دهید.

انتقاد از خود یکی از بدترین جنبه‌های اضطراب است. سعی کنید طوری با خودتان رفتار کنید که دوست دارید دیگران با شما رفتار کنند. بر روی نقاط ضعف خود تمرکز نکنید و سعی کنید به خود انگیزه بدهید.

سرگرمی‌های جدید پیدا کنید.

اگر تمام تمرکز شما بر روی نمرات و تجارب حول دانشگاه باشد احتمال به خطر افتادن سلامتِ روان شما بسیار بالاست. داشتن آزادی در افکار و یا اهمیت ندادن به جایگاه و موقعیت خود گاهی اوقات می‌تواند در کاهش استرس مفید باشد.

سعی کنید وارد یک اجتماع جدید شوید و یا در ورزش‌های گروهی ثبت‌نام کنید. تدریس به دانش‌آموزان به صورت داوطلبانه نیز می‌تواند یک ایده‌ی بسیار خوب در کاهش اضطراب فردی باشد.

صحبت با دیگران در رابطه با احساساتتان

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که اغلب دانشجویان دارند محدود نگه داشتن احساسات خود و عدم بروز آن است. نکته‌ی قابل توجه در این رابطه این است که شما در کنار افرادی زندگی می‌کنید که بعضاً دارای تجربیات مشترک با شما هستند پس صحبت کردن در مورد مشکلات به شما کمک خواهد کرد که کمتر احساس تنهایی داشته باشید.

مراقب سلامت جسمانی خود باشید.

در دانشگاه این امکان را دارید که اگر نیاز به استراحت داشتید همه‌ی برنامه‌ها را لغو کرده و به مراقبت از خود بپردازید. بهتر است در همه حال مراقب سلامتی خود باشید.

خوردن غذای سالم و ورزش‌های منظم بدون شک باعث می‌شود که همیشه احساس خوبی در رابطه با خود داشته باشید.

از کمک گرفتن برای استرس در دانشگاه نترسید

اگر احساس می‌کنید همه چیز درست شده ولی هنوز اضطراب‌های روزمره بر زندگی شما تأثیر می‌گذارند ممکن است نیاز به مشورت با یک پزشک داشته باشید.